سیسکو پاور ساپلای

فروش پاور روتر و سوئیچ سیسکو

پاور روتر

پاور روتر

فروش پاور روتر و سوئیچ سیسکو

فروش منبع تغذیه انواع روتر ها و سوئیچ های سیسکو

پاور روتر یا پاور سوئیچ سیسکو یکی از قطعاتیست که بیشتر در معرض استحلاک و خرابیست ، و الا میتوان با قدرت گفت که تجهیزات سیسکو یکی از پایدار ترین و مقاوم ترین دیوایس های موجود است ، کما اینکه هنوز شما روتر های 15 سال پیش ، مثل سری های سیسکو 1600 ، روتر سیسکو 1700 ، روتر سیسکو 2500 و روتر سیسکو 2600 و همچنین سوئیچ سیسکو 2950 و سیسکو 3550 که سال ساخت آنها بیش از 15 سال پیش بازمیگردد ، و مثل روز اول ، بدون کوچکترین مشکلی کار میکنند و حتی فن آنها که قطعه ای فیزیکی و مستحلک شونده است ، نیز به صدا نیوفتاده ! بنده هنوز اولین روتر سیسکو یی که برای یادگیری خریدم ، که یک روتر سیسکو 1605 بود ، در اختیار دارم که حتی آداپتور آن نیز سالم است ، که این نشان از کیفیت بالای قطعات ، مهندسی دقیق ، که برگرفته از تخصص های متفاوت به جز الکترونیک ؛ مثل سیالات و مکانیک و طراحی صنعتی ست ، می باشد .

پاور مشتمل از قطعات مختلف الکترونیکی ست ، برای مثال خازن ها یکی از مشهور ترین و بدنام ترین قطعات هستند ،، حتما اصطلاح باد کردن خازن را شنیده اید ،، معمولا خازن ها پس از اتمام عمر مفیدشان ، باد میکنند که میبایست تعویض شوند ، پاور های سیسکو خیلی به ندرت این مشکل برایشان پیش می آید .

خازن بادکرده

خازن بادکرده

به لطف برق صاف و سیسنوسی کامل . بدون نوسان ، تنها قسمتی که در معرض بیشترین خرابی است ، پاور روتر سیسکو و یا پاور سوئیچ سیسکو ست ، که البته نگهداری نا مناسب و محل های نصب غیر استاندارد ، وجود گرد و غبار و همچنین درجه حرارت بالا ، این مشکل را تسریع میکند .

بد نیست بدانید ، روتر های سیسکو دارای چند سنسور دمایی هستند ، که به کمک آنها دور فن ها را کم و زیاد میکنند ، مثلا اگر به صدای روتر های سری ISR توجه کرده باشید ، وقتی دما از حدی بالاتر میرود ، صدای فن ها بیشتر شده و دور آنها بالاتر میرود که حرارت ایجاد شده که اکثرا مربوط به پاور روتر و یا سوئیچ سیسکو است ، از شاسی خارج شود که هم خود پاور و هم برد اصلی و بقیه ماژول های روتر و یا سوئیچ آسیب نبینند .

روتر سیسکو به شکل کاملا هوشمند وضعیت فن های شاسی را بررسی و مانیتور میکند و به محض مشاهده مشکل در یکی از آنها ، هشدار لازم را در خصوص خرابی و یا مشکل در مورد فن ، تحت عنوان یک trap اعلام مینماید که شما میتوانید در کنسول و یه syslog آنرا مشاهده و نسبت به رفع آن اقدام کنید :

AkaNet-interior2811-vlan700FE0/1#
Jul 26 12:40:11.446: %ENVMON-4-FAN_LOW_RPM: Fan 3 service recommended
Jul 26 12:40:41.444: %ENVMON-4-FAN_LOW_RPM: Fan 3 service recommended
Jul 26 12:41:11.455: %ENVMON-4-FAN_LOW_RPM: Fan 3 service recommended

از نظر بنده ، این در نوع خود یک جنایت است که یک روتر و یا سوئیچ سیسکو و یا هر دیوایس سیسکو یی را در شرایط نا مناسب نگهداری کنید ،، زیرا این فقط یک دستگاه نیست ، بلکه یک اثر هنریست :دی !

همنانطور که عرض شد ، تجربه نشان داده که تنها قطعه ای که بیشترین خرابی را در روتر ها و سوئیچ های سیسکو دارد ، پاور روتر سیسکو ، یا همان منبع تغذیه است ،، البته از آنجا که سیسکو فکر همه جا را کرده ، برای اکثر تجهیزات خود امکان نصب منبع تغذیه بکاپ Redundant Power Supply را در نظر گرفته است ، در سری های قوی تر این پاور به شکل اینترنال و در سری های میان رده و ساده تر به شکل external در نظر گرفته شده ، برای مثال اگر به پنل جلویی روتر 2811 توجه کنید ، خواهید دید که یک برچسب وجود دارد که محل نصب منبع تغذیه بکاپ است ،  این کانکتور در سوئیچ های سیسکو در پشت سوئیچ قرار دارد .

سوئیچ سیسکو 3750 پاور

سوئیچ سیسکو 3750 پاور

سیسکو 2811 Redundant power

سیسکو 2811  Redundant power  پاور

سیسکو 2851 Redundant Power

سیسکو 2851 Redundant Power پاور

همینطور که در تصاویر فوق مشاهدا میکنید ، امکان نصب پاور ساپلای اکسترنال در سوئیچ های سیسکو و روتر های رده متوسط و پایین سیسکو به شکل خارجی و یا ثابت وجود دارد ، در مورد روتر های سیسکو به اصطلاح سنگین ، یا High End پاور ساپلای به شکل داخلی و Hot Swap در شاسی قرار میگیرد ، برای مثال در سری های ISR و ISR G2 میتوان به روتر سیسکو 3845 و روتر سیسکو 3945 اشاره کرد :

روتر سیسکو 3945

روتر سیسکو 3945

روتر سیسکو 3845

روتر سیسکو 3845

پاور در سری های پر قدرتی مثل روتر سیسکو 7200 ، روتر سیسکو 7600 و سوئیچ سیسکو 6500 یکی از کلیدی ترین عناصر شاسی محصوب میشود و جزء مهمی در یک روتر یا سوئیچ زیرساخت به شمار میآید ، زیرا هم در مواردی یک پاور پاسخگوی نیاز دستگاه نیست و هم در میزان قطعی و UP Time شبکه در زمان خرابی ، تاثیر به سزایی خواهد داشت .

یکی دیگر از مزایای استفاده از پاور ریداندنت Redundant Power Supply ، امکان استفاده از 2 منبع انرژیست ، بدین نحو که ، شما در دیتا سنتر خود ، دارای دو UPS که هر کدام از یک فاز تغذیه میشوند هستید ، با اتصال هر پاور به یک UPS مجزا ، در صورتی که یکی از UPS ها دشارژ شود ، روتر به کمک UPS و پاور دیگر بدون وقفه به کار خود ادامه خواهد داد .

سیسکو 7206 دوال پاور

سیسکو 7206 دوال پاور

سری سوئیچ های سیسکو 6500

سری سوئیچ های سیسکو 6500 همراه با پاور ریداندنت

همانطور که ملاحظه می کنید  در سری های High End ، پاور ساپلای جزء بسیار مهم و کلیدی است و نقش مهمی در پایداری دیوایس سیسکو ، که مسئولیت خطیری داشته ، بر عهده دارد .

در کل به چند نکته توجه کنید ، سعی کنید حتما  روتر سیسکو و یا سوئیچی که در نقاط استراتژیک شبکه قرار دارد را به پاور ریداندنت مجهز کرده و از یک منبع برقی متفاوت برای هر پاور استفاده کنید .

نکته مهم دیگر اینکه ، حتما برای تغذیه تجهیزات سیسکو و کلا هر نوع دیوایس حساس از برق صاف که توسط UPS مناسب که خروجی سینوسی کامل و بدون نوسان داشته استفاده کنید .

از آنجایی که اعم گرمای تولیدی روتر ها و سوئیچ های از پاور است ، و گرما برای پاور و دستگاه های الکترونیکی سم است ، حتما محل قرارگیری تجهیزات و رک های را از لحاظ میزان حرارت مناسب ( زیر 20 درجه ) و همچنین گرد و غبار ، در شرایط ایده آل حفظ کنید ، این نکته در مورد پاپ سایت ها که اغلب  تجهیزات در اتاقک ها و بر روی پشت بام است قطعا مشکل ساز خواهد بود ، لذا در صورت امکان از کولر گازی و هوا ساز برای پالایش گرد و غبار و حفظ دما استفاده کنید ، زیرا اولین چیزی که از کار خواهد افتاد فن های دستگاه و سپس خود دستگاه خواهد بود !

میتوانید برای خرید پاور ساپلای ارجینال انواع روتر سیسکو و سوئیچ سیسکو ، سری های ISR 2800 – ISR 3800 – ISR G2 2900 – ISR G2 3900 و روتر سیسکو 7200 ، روتر سیسکو 7600 و همچنین سوئیچ سیسکو 3550 – سوئیچ سیسکو 3560 – سوئیچ سیسکو 3750 – سوئیچ سیسکو 2960 و پاور یا همان منبع تغذیه تجهیزات سیسکو ، با گارانتی و قیمت مناسب و تحویل سریع با ما تماس بگیرید .

66381600 021 – 1308444 0912

2 thoughts on “فروش پاور روتر و سوئیچ سیسکو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *